بررسی عملكرد دستگاه ها در ارائه خدمات الكترونیك؛

طاهری: باید به سمت راه اندازی پنجره واحد دستگاهها حرکت کرد

طاهری: باید به سمت راه اندازی پنجره واحد دستگاهها حرکت کرد

دانلود فایل: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که بعد از الکترونیکی شدن خدمات و زیرخدمت ها، باید به سمت راه اندازی پنجره واحد دستگاهها رفت که این جدا از پنجره واحد ملی است.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره ی عملکرد دستگاه های مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک اظهار داشت: سازمان اداری و استخدامی موظف به بهینه کردن فرآیندهای منجر به ارائه خدمات و مشخص کردن آنها و تعیین اولویت ها است که در این زمینه اقداماتی زودتر از موعد قانونی انجام و به دستگاهها ابلاغ گردیده است.
وی افزود: در این جهت الزامات فنی و معماری کلان مهمست تا دستگاه های به سلیقه خود برای الکترونیکی کردن و هوشمندسازی دولت اقدام نکنند. در این زمینه وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده تا موضوع را به دستگاهها ابلاغ کند که دستگاهها با یک سبک و فرمت یکسانی اقدامات هوشمندسازی را انجام دهند، اقدامی که در موعد مقرر انجام شده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن با تأکید بر این که باید دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی خدمات و اولویت ها را الکترونیکی و هوشمند کنند، اضافه کرد: از ۶۰۰۰ خدمت اصلی مشخص شده برای هوشمندسازی و الکترونیکی سازی تعداد اندکی اجرا شده بطوریکه از ۶۰۰۰ خدمت و زیرخدمتی که باید توسط ۱۵۳ دستگاه الکترونیکی شوند، ۱۶۱ خدمت بالای ۹۰ درصد، ۴۳۲ خدمت بین ۹۰ تا ۷۵ درصد و ۱۸۰۰ خدمت بین ۷۵ تا ۵۰ درصد و حدود ۳۴۰۰ خدمت نیز بین یک تا ۵۰ درصد الکترونیکی شده و ۲۶۰ خدمت نیز تا حالا الکترونیکی نشده است.
طاهری همین طور اظهار داشت: به جهت اینکه مردم یک خدمت را به عنوان خدمت الکترونیکی بشناسند لازم است که حداقل ۷۵ درصد خدمت بصورت الکترونیکی ارائه شود اما تنها مردم ۹ درصد از خدمات را بصورت الکترونیکی دریافت می کنند و ۹۱ درصد از خدمات بصورت کامل الکترونیکی نشده پس نخستین خواسته ما این است که این خدمت ها جدا از پنجره واحد بصورت الکترونیکی ارائه شود. اگر این اتفاق رخ ندهد ما از ابزارهای نظارتی بهره برده و به سراغ دستگاهها خواهیم رفت.
وی افزود: بعد از الکترونیکی شدن خدمات و زیرخدمت ها، باید به سمت راه اندازی پنجره واحد دستگاهها رفت و این جدا از پنجره واحد ملی است. همین طور بنا به گزارش ارائه شده هنوز ۸۹ دستگاه بوسیله شبکه ملی اطلاعات تبادل انجام نمی دهند و یا میزان قابل قبولی تبادل انجام نمی دهند و این باید اصلاح گردد. همین طور تکلیف قانونی دیگر پنجره خدمات هوشمند ملی است که باید ایرادات اساسی آن مرتفع شود.




1401/06/30
09:43:15
5.0 / 5
475
تگهای خبر: ارتباطات , الكترونیك , خدمات , دولت الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل