مشکل گیمرها حل شد
دانلود فایل: دانلود فایل: بدنبال مشکلاتی که گیمرها به دلایلی مانند سرعت پایین دانلود بازی و آپدیت آنها داشتند، بتازگی سایت و اپلیکیشنی دراین زمینه رونمایی گردید تا این مشکل را حل کند.
به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، بازی های کامپیوتری در قرن جدید به شدت توجه علاقمندان را به خود جلب کرد. بااینکه سالهای زیادی از فراگیر شدن بازی های کامپیوتری نگذشته ولی این بازی ها جای خودرا بین جوانان هر نسل پیدا کرده اند. پیشرفت سریع فناوری و به روز شدن سریع بازی ها و دستگاه های بازی این صنعت را به یک حوزه فراتر از فراغت تبدیل نموده و افراد نگاه حرفه ای تری به آن دارند؛ گیمرها که استفاده کنندگان حرفه ای بازی های کامپیوتری هستند، بطور معمول این عرصه را به عنوان شغل و حرفه خود انتخاب می کنند و از آن کسب درآمد می کنند.
اما یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشور همیشه با آن روبرو بودند، سرعت پایین دانلود بازی ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بود که موجب اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می شد بدین سبب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده کاهش پینگ بازی و افزایش سرعت بازی ها را داد؛ درنهایت ۲۷ دی ماه امسال سایت و اپلیکیشن کاهش پینگ بازی های کامپیوتری رونمایی و با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و شرکت ارتباطات زیرساخت، به نام رادار بازی به راه افتاده است.
استفاده از این سایت و اپلیکیشن آن علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی ها و آپدیت آنها موجب کاهش چشم گیر پینگ بازی ها نیز خواهد شد که در نتیجه تجربه ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد. این اتفاق بوسیله انتقال CDNهای این بازی ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان صورت گرفت و گیمرها می توانند بوسیله مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند.
طبق این گزارش بتازگی در یک نشست خبری آمارهایی از شاخص اطلاعات مصرف بازی های دیجیتال در ایران به همراه بولتنی دراین زمینه ارائه شد. برمبنای جداول انتشار یافته آخرین پیمایشی که بنیاد ملی بازی های کامپیوتری تا انتهای سال ۱۴۰۰ انجام داده، گویای آنست که از هر ۱۰۰ ایرانی، ۴۰ نفر بازی دیجیتال (گیم) انجام می دهند به این ترتیب، در سال قبل از هر ۱۰۰ مرد، ۴۶ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند؛ این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ این تعداد در بین بانوان ۲۹ نفر بود.
تعداد گیمرها در ایران در سال ۱۳۸۹ حدودا ۱۶ میلیون، سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۸ میلیون، سال ۱۳۹۴ حدودا ۲۳ میلیون، سال ۱۳۹۶، ۲۸ میلیون، سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۲ میلیون و در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ میلیون افزایش داشته است. بصورت کلی، از سال ۱۳۹۸ تا سال قبل تعداد کل بازیکنان ایرانی با نرخ رشد ترکیبی سالیانه حدودا هفت درصد بالا رفته است که البته این رشد در سالهای اولیهی دهه ۹۰ به سبب ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی گسترده تر به موبایل و اینترنت، بیشتر بوده است.
گفته شده میانگین سنی بازیکنان ایرانی ۲۳ سال بوده که این افراد به طور متوسط ۹۵ دقیقه در روز بازی (گیم) می کنند. متوسط مردانِ بازیکن ۱۱۵ دقیقه و متوسط زنانِ بازیکن ۶۴ دقیقه در روز است و حدودا ۵۸ درصد گیمرها آنلاین و ۵۶ درصد کل آنها هر روز بازی می کنند.
اما از بین جمعیت کل بازیکنان، سه درصد آنها میانسال، ۱۸ درصد بزرگسال، ۳۴ درصد جوان، ۱۹ درصد نوجوان، ۱۷ درصد کودک، ۹ درصد خردسال هستند. مجموع هزینه کرد بازیکنان ایرانی برای سخت افزار و نرم افزارهای بازی های دیجیتال در سال ۱۴۰۰، ۱۹ میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان برآورد شده است که حدودا با ۷۳۹ میلیون دلار برابری می کند.
همچنین تولید ناخالص داخلی کشور در این حوزه نیز یک هزار میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان تخمین زده می شود؛ این رقم به تفکیک برای هزینه های نرم افزاری دو میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان و برای هزینه های سخت افزاری ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد می شود. لازم به ذکر است تمام آمارها در سال ۱۴۰۰ و قبل از اعمالِ محدودیت های اینترنت در شش ماههی اخیرگردآوری شده است.
بازی های کامپیوتری رصد می شوند
از سوی دیگر خشونت در بازی های کامپیوتری و تاثیر آن بر گیمرهای جوان و البته نوجوانان، موضوعی است که در این سال ها دغدغه خیلی از افراد و خانواده ها بوده است. درست بنا بر این هم نشست های تخصصی مختلف با حضور متخصصان و روانشناسان برگزار شده و قوانینی هم دراین زمینه وضع و اجرا شده است. با توجه به این با رشد و توسعه صنعت بازی های کامپیوتری گویا این دغدغه هم بیش تر شده است در همین رابطه، محمدصادق افراسیابی که از اعضای هیئت مدیرهی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری است، در گفت و گو با ایسنا، اقدامات این بنیاد را اینگونه تشریح کرد: برنامهی شبکهی ملی نظارت در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری درحال پیگیری ست؛ از گیم نت ها، بازی سراها، مراکز عرضه و فروش بازی های کامپیوتری و پیشانه های بازی (دستگاه های کنسول بازی و شهربازی ها) بصورت مستمر بازدید می شوند تا در این مراکز، فضای سالمی برقرار باشد و بازی های سالمی عرضه بشود؛ همین طور جلوی عرضه و ارائهی بازی های بدون مجوز گرفته می شود.
طبق گفته وی تمام فروشگاه های مجازی عرضهی بازی رصد می شوند. بازی های بومی که رده بندی سنّی دریافت نکرده باشند و در فروشگاه ها تبلیغ بشوند برای اصلاح تذکر دریافت می کنند و آن دسته از بازی های خارجی که از بنیادِ ملی بازی های کامپیوتری مجوز دریافت نکرده باشند، اگر در تاپ بنرِ فروشگاه های عرضهی بازی قرار بگیرند برای فیلتر به کارگروه تعیین مصادیق معرفی می گردند و اگر در تاپ بنر نباشند، برای تعیین رده بندیِ سنّیِ آنها به فروشگاه ها فرصت داده می شود. بازی های فیلترشوندهی خارجی آن دسته ای خواهند بود که نشان رده بندی سنّی دریافت نکرده اند و هم اینکه بررسی کارشناسان اثبات کند این بازی ها گرفتار مسائل و مشکلات مختلفی هستند و محتوای مضرّ و لطمه رسان به کودک و نوجوان دارد. اما بازی های داخلی به هیچ عنوان فیلتر نمی شوند و فقط به شرکت هایی که تولیدکنندهی این بازی ها هستند تذکر داده می شود. در صورتیکه یک بازی خارجی در داخل کشور نمایندگی داشته باشد نیز فیلتر نمی شود و فقط تذکرِ اصلاحِ بازی داده می شود.
منبع: itfile.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب