از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال چه می دانید؟
دانلود فایل: دانلود فایل: سامانه و مرکز تماس 1649 بمنظور ایجاد ارتباط با کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاه های ذیربط در قالب بخشنامه پشتیبانی از سکوها و کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال است و ثبت شکایات، از دستگاهها و سکوهای مشمول و پیگیری آنها دیگر هدفی است که در این پایگاه و مرکز دنبال می شود.
به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، مهر ماه سال قبل بود که محدودیت هایی برای تعدادی از سکوهای خارجی بنا بر تصمیمات مراجع ذیصلاح به وجود آمد و بدنبال این اقدام مشکلاتی برای مردم و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال به وجود آمد.
به دنبال کاهش این مشکلات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مسئول کارگروه اقتصاد دیجتال دولت با همکاری اعضای این کارگروه کوشش کرد تا در این شرایط با همکاری نزدیک با سکوها و پلت فرم ها و دستگاه های اجرائی که ظرفت هایی بر پایه قانون دارند نوعی همدلی شکل بگیرد و مردم بتوانند کسب و کارهای لطمه دیده خودرا در فضای مجازی بازیابی کنند.
بنابراین از مهرماه سال ۱۴۰۱ تلاش بسیاری در دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال و نمایندگان عضو این کارگروه شکل گرفت که منجر به تهیه بخشنامه ای با ۱۴ ماده و ۳۰ نوع حمایت شد و این بخشنامه باتوجه به تأکیدات رییس جمهوری با سرعتی زیاد و خارج از بروکراسی ها، مراحل اداری خودرا طی و این بخشنامه بعد از تایید رییس جمهوری نیمه آبان توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ گردید.
به دنبال این مسئله اواخر پاییز از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجتال رونمایی گردید. این سامانه مقرر است که از یک سو بیان کننده ظرفیت های موجود در سکوهای داخلی باشد و از طرف دیگر منعکس کننده بازخورد کسب وکارها از دستگاهها و سکوها و رفع چالش در قالب پنجره واحد. امیدواریم با ظرفیتی که به وجود آمده و با ارتباط نزدیکی که میان دستگاه های اجرائی، سکوها و کسب وکارهای حوزه فضای مجازی ایجاد می شود، فضا برای مردم و کسب کارها حوزه اقتصاد دیجیتال آسان تر و امیدبخش تر شود.
سامانه ۱۶۴۹ علاوه بر این که به عنوان پایگاه الکترونیکی «آئین نامه پشتیبانی از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» مصوب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به اطلاع رسانی اخبار می پردازد، در قالب یک مرکز تماس با همین شماره، آمادگی ارائه خدمات و پیگیری درخواست سکوها و کسب وکارها را نیز دارد. اما با ورود به این سامانه در ابتدا سکوهایی که تا به الان مورد تأیید قرار گرفته است مشاهده می شوند؛ در بخش دیگر این سایت دو عنوان پشتیبانی از دستگاهها و سکوها دیده می شود. بخش حمایت سکوها، حمایت هایی است که سکوها باید از کسب و کارهای اینترنتی انجام دهند و می توان به مواردی مانند بازار الکترونیکی خرید و فروش، ارائه خدمات مالی و زیرساخت پرداخت و تبلیغات و اطلاع رسانی اشاره نمود.
در بخش بازار الکترونیکی گفته شده سکوها علاوه بر فراهم آوردن امکانات بازار الکترونیکی خرید و فروش و در معرض مشاهده قرار دادن کالا و خدمات و سایر امکانات بازارگاهی در رقابت با یکدیگر موظف می باشند برای کسب وکارها نیز امکان ارائه بسته ویژه تبلیغاتی فراهم آورند تا وقتی که تعداد دنبال کنندگانشان به نصف زمانی که در سکوهای خارجی بودند؛ برسد.
همچنین در بخش ارائه خدمات مالی و زیرساخت پرداخت اعلام شده است سکوها موظف می باشند خدمات پرداخت آنلاین مشتمل بر حساب امانی، خرید اعتباری، پس پرداخت و پرداخت مدت دار به کسب وکارها ارایه کنند. در بخش سوم یعنی تبلیغات و اطلاع رسانی سکوها موظف شده اند برای کسب وکارها امکان ارائه بسته ویژه تبلیغاتی رایگان تا زمان رسیدن به نصف تعداد دنبال کننده در وضعیت مشابه حضور در سکوهای خارجی فراهم آورند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب