اختلالی که پیامرسان های داخلی را به دردسر انداخت
دانلود فایل: دانلود فایل: اواسط هفته قطعی برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت سبب شد کابران نتوانند به مدت چند ساعت از پیامرسان ها و رسانه های اجتماعی داخلی بهره گیرند و شاید بتوان گفت این مساله با اهمیت ترین خبر در هفته جاری بود.
به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، تعدادی کاربران فضای مجازی پس از ظهر روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اعلام نمودند که برخی پیامرسان ها از دسترس خارج و کاربران گرفتار مشکل شدند. بعد از ایجاد این مشکل وزارت ارتباطات توضیحات لازم را درباره ی دلیل اتفاق رخ داده ارائه کرد.
آنها اعلام نمودند بروز مشکل در تامین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات سبب اختلال پیش آمده شده بود و رییس شرکت ارتباطات زیرساخت با اعلان اینکه قطعی برق مدت زمان کوتاهی طول کشیده اظهار داشت: زمان قطعی برق سرورها اندک بوده و با تلاش تیم های فنی قطعی برق سرورها ظرف مدت کوتاهی برطرف شد، اما سرویس دهی مجدد سروها نیازمند زمان بوده و تیم های فنی در حال تلاش هستند تا سرویس ها به حالت عادی برگردند. در نهایت بعد از چندین ساعت به مرور پیامرسان های داخلی و رسانه های اجتماعی در دسترس قرار گرفتند.
اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص این که فضای مجازی به قسمتی از زندگی مردم تبدیل گشته است هم دیگر خبر مهمی که در ابتدای هفته منتشر گردید. سیدمحمد امین آقامیری- دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی- در گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه های علمیه اظهار داشت: فضای مجازی تشنه حرف های نو است و حرف نو در این فضا مورد استقبال قرار می گیرد؛ چونکه خیلی از کارهایی که در این فضا به انجام می رسد، حرف هایی است که وارد و سپس داخلی شده است.
وی معتقد می باشد که مردم و جامعه هر روز بخش بیشتری از زندگی خودرا در فضای مجازی زیست می کنند و در گذشته فقط جست وجو، ارسال ایمیل و پیام در این فضا انجام می شد اما امروز حضور در این فضا از این نیز فراتر رفته و سرگرمی، ارتباطات، رسانه، کسب وکار، آموزش و حتی مشاوره های مردم به این فضا آمده است؛ تا جایی که فضای مجازی تبدیل به محل زیست و زندگی مردم همچون حضور هر روزه آنها در خیابان ها شده است.
محمدجعفرپور - معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- هم در همایش تبیین پروژه های راهبردی شرکت ارتباطات زیرساخت پروژه انتقال را یکی از تامین کننده اصلی زیرساخت ارتباطی کشور دانست.
او اظهار داشت: در سال قبل اقدام بزرگی دراین زمینه انجام شد و پروژه انتقال با ظرفیت ۲۰ ترابیت بر ثانیه درحال اجرا و پیاده سازی است که بومی سازی تولید این تجهیزات، مرهون حمایت های بی دریغ شرکت ارتباطات زیرساخت است و بر طبق تکلیف سند معماری شبکه ملی اطلاعات تا آخر سال ۱۴۰۳، باید ظرفیت شبکه انتقال به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه افزایش یابد.
همچنین اولین جلسه از سلسله جلسات کمیته صیانت از حقوق مصرف کنندگان در سال جدید در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار و به شکایات ثبت شده مشترکان از ۸ استان کشور رسیدگی شد. عدم آنتن دهی شبکه موبایل، قطع سیمکارت بدون اطلاع رسانی، صدور صورتحساب بین الملل بدون برقراری تماس، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده و عدم امکان ارسال و دریافت پیامک تعدادی از موضوعات شکایات هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در ایام پایانی هفته در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، دغدغه ها و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان مردم را مورد بررسی قرار داد.
وزیر ارتباطات در این نشست اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی، توسعه ارتباطات روستایی و پشتیبانی از پیامرسان های داخلی از اولویت های برنامه های دولت در این دوره است. زارع پور همین طور در این نشست بیان کرد که در نظر دارند با پشتیبانی از پیامرسان های داخلی بتوانند بهترین خدمات را به مرد عرضه کنند و بتوانند مورد اقبال کاربران خارجی هم قرار بگیرند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب