یک کشف غیر عادی درباره ی کهکشان های اقماری

یک کشف غیر عادی درباره ی کهکشان های اقماری

دانلود فایل: یک پژوهش 12 ساله جدید روی کهکشان های گروه محلی نشان میدهد که منظومه کهکشان های اقماری کوچک و درحال گردش در راه شیری کاملا غیرعادی است.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، پروژه «SAGA» توسط گروه کوچکی از ستاره شناسان به انجام می رسد تا بدانند کهکشان راه شیری و مجموعه کوچک کهکشان های اقماری کوتوله چگونه با سایر منظومه های کهکشانی مقایسه می شوند.
به نقل از اسپیس، «مارلا گها»(Marla Geha) استاد نجوم و فیزیک «دانشگاه ییل»(Yale University) و یکی از بنیانگذاران پروژه SAGA اظهار داشت: جمعیت اقماری کهکشان راه شیری یک ترکیب منحصربه فرد از کهکشان های اقماری کوچک است که فقط ستاره های قدیمی تر را در خود جای داده اند و دو کهکشان اقماری بزرگ که فعالانه درحال تشکیل دادن ستاره های جدید هستند.
این دو کهکشان اقماری بزرگ، ابرهای ماژلانی بزرگ و کوچک هستند که به اختصار LMC و SMC نامیده می شوند. این دو کهکشان اقماری بزرگ ترین نمونه های نوع خود در خانواده راه شیری هستند و می توان آنها را به آسانی با چشم غیر مسلح از نیم کره جنوبی زمین مشاهده کرد. بیشتر ۵۹ کهکشان ماهواره ای دیگر کهکشان راه شیری، خیلی کم نور هستند و برای شناسایی آنها به «تلسکوپ فضایی هابل» یا تلسکوپ های بزرگ زمینی نیاز است.
پروژه SAGA یک سرشماری را از ۱۰۱ کهکشان مشابه از نظر اندازه و جرم به کهکشان راه شیری انجام داد و در مجموع میزبان ۳۷۸ کهکشان اقماری بود. تعداد کهکشان های اقماری مرئی در هر کهکشان میزبان از صفر تا ۱۳ متغیر بود.
یک کهکشان از نوع راه شیری که کهکشان های اقماری آن برجسته شده اند

1403/07/11
11:25:23
5.0 / 5
115
تگهای خبر: پروژه , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل