مشكل سازترین پیامك های تبلیغاتی كدام اند؟

مشكل سازترین پیامك های تبلیغاتی كدام اند؟

به گزارش دانلود فایل معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به نقش چگونگی برخورد اپراتورها با پیامك های مزاحم در انتخاب سرویس توسط كاربران، اظهار داشت: تفاوت بین اپراتوری كه به این مساله اهمیت می دهد و اپراتوری كه اهمیت نمی دهد، باید مشخص باشد و مردم در انتخابشان این را لحاظ كنند.


به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، پیامك های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و از وعده ی برنده شدن در جشنواره های مختلف تا معرفی كسب وكار و محصولات شركت ها را شامل می شوند. بااینكه این پیامك ها پیشینه ای طولانی دارند اما هر بار با روشی جلوی آنها گرفته شده است. هم چنین ایجاد سامانه ای برای مقابله با پیامك هایی كه سرشماره ی تبلیغاتی دارند، سبب شد ارسال كنندگان این پیامك ها به شماره های شخصی روی بیاورند.
برای جلوگیری از ارسال پیامك های تبلیغاتی، راه های مختلفی همچون استفاده از سامانه #۸۰۰* برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه بوسیله سامانه های ارسال پیام كوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشتركان تلفن همراه ارسال می شد، بوجود آمد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز از سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامك های تبلیغاتی كه با شماره های شخصی ارسال می شدند، بهره برد.
در این راستا، مجید حقی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موضوع پیامك های مزاحم به ایسنا اظهار داشت: قسمتی از پیامك های تبلیغاتی بوسیله سرشماره های شناسنامه دار همچون ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰، برای كسانی كه تبلیغاتشان را از ستاره ۸۰۰ مربع مسدودسازی نكردند ارسال می شود؛ این پیامك ها شناسنامه دار هستند و مشخص است كه از كجا ارسال می شوند و اگر تخلفی هم كنند، برخورد با آنها روال مشخصی دارد و اعمال مقررات می شود.
شماره های شخصی، مشكل سازترین پیامك های تبلیغاتی
وی با بیان این كه مهم ترین بخش ارسال پیامك، بوسیله شماره های شخصی است، اضافه كرد: این پیامك ها واقعا مزاحم هستند، برای اینكه اجازه ارسال پیامك ندارند و ضمن این كه شناسنامه ای هم ندارند كه از كجا ارسال می شوند. این پیامك ها را ما در سامانه هایمان بعنوان كلاهبرداری تشخیص می دهیم و مسدود می نماییم و آمار آن در پورتال وجود دارد. اما اگر هر شماره شخصی بخواهد پیامكی ارسال نماید و سپس ما آنرا ببندیم، حد آن مشخص نمی گردد.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری افزود: بنا بر این ما بعنوان روشی دیگر به ریشه تولید این سیمكارت ها پرداختیم، برای اینكه پیامك ها به واسطه سیمكارت ارسال می شوند. سیمكارت ها هم شامل دو بخش حقوقی و افراد حقیقی می شوند، بخشی هم به اتباعی برمی گردد كه به كشور می آیند و می روند و بوسیله اسنادی كه از آنها می ماند، سیمكارت به نامشان ثبت می شود. با بررسی این سیمكارت ها به سوژه احراز هویت رسیدیم، برای اینكه گره و نقطه مركزی اینها به این برمی گردد كه احراز هویت به درستی صورت نمی گیرد.
حقی با بیان این كه با دفاتری كه احراز هویت را درست انجام نمی دادند و كوتاهی می كردند، برخورد كردیم، اضافه كرد: در مقطع بعدی، سازوكار احراز هویت را سخت تر و سعی كردیم امكان سوءاستفاده از این طریق كمتر شود. قبل از این توزیع و فعال سازی سیمكارت های حقوقی با اسناد كاملی صورت نمی گرفت، بدین سبب سعی كردیم اسنادی كه از این پس ارائه می شود، كامل تر باشد و محرز شود كه شركت فعال است و اصالت دارد.
از سیمكارت های فعال شده به نامتان، آگاه باشید
وی افزود: درباره افراد حقیقی هم پروسه OTP را مقرر كردیم كه اپراتورها بوسیله پروسه ارسال OTP احراز هویت كنند و برای شماره هر كدام از كاربران پسوردی ارسال و مشخص شود فردی كه سیمكارت را تحویل می دهد، همان كسی است كه باید باشد. همین طور اطلاع رسانی به همه صورت گرفته كه هر كسی این پیامك را دریافت می كند، باید نسبت به این كه سیم كارت توسط خودش فعال شده و یا به نام او سیم كارتی را فعال كرده اند، حساس باشد، برای اینكه این سیمكارت به دلیلی فعال گردیده است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اشاره كرد: در مقطعی بحث رجیستری گوشی مطرح بود و این كه به اسم كسانی كه احراز هویت ناقصی داشتند، سیمكارت ثبت و به نامشان گوشی رجیستر می شد و یا سوء استفاده های دیگری انجام می شد. بدین سبب این مساله را هم در مقاطع مختلف اطلاع دادیم تا اگر پیامكی برای مردم ارسال می شود، حساس باشند كه چرا سیمكارت به نامشان فعال و چطور احراز هویت شده و این كار به درخواست چه كسی انجام شده است.
حقی با بیان این كه اپراتورها نیز موظف می باشند با سیمكارت هایی كه مزاحمت ایجاد می كنند، برخورد كنند، اظهار نمود: مستقل از این كه سازمان چه برخوردی با اپراتور می كند و وفق مقررات و پروانه است، اپراتورها از فضای اجتماع موجود كسب درآمد می كنند و كاربرهایشان در همین اجتماع زندگی می كنند، بدین سبب مستقل از دریافت و پرداخت هزینه و سرویس، این نكته اهمیت دارد كه كدام اپراتور اهمیت بیش تری برای رضایتمندی كاربرانش قائل است.
اپراتورها باید نسبت به پیامك های تبلیغاتی حساس باشند
وی اشاره كرد: اگر بپذیریم كه مردم از پیامك های مزاحم آزار می بینند و نارضایتی برایشان ایجاد می شود، باید بپذیریم اپراتورها هم باید در این زمینه اهمیت قائل شوند و فقط بحث مالی نیست. اپراتور باید برای خودش این مسئولیت را تعریف كند تا جلوی مزاحمت هایی كه یك سری متخلف ایجاد می كنند، گرفته شود. رویكرد ما این بود كه برخورد اپراتورها با این مساله را هم گزارش نماییم كه اپراتورها چه حجم پیامك های مزاحم دارند و با عنایت به این كه به آنها اعلام شده، با این مزاحمت ها چطور برخورد می كنند.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان این كه برخورد اپراتورها با پیامك های مزاحم و این كه همچنان وجود دارند یا كاهش پیدا كرده، اعلام می شود، اظهار داشت: كسانی كه برای دریافت سرویس تصمیم می گیرند، قسمتی از عوامل تصمیمشان مربوط به همین احترام و اهمیتی است كه اپراتور به آزار و مزاحمتی كه برای كاربر ایجاد می شود، می گذارد. این كه اپراتوری به رفع این مساله و برخورد با متخلفان اهمیت دهد، بسیار مهمست.
حقی با بیان این كه قضاوت مردم، قدرت و كاركرد دارد و برای همه مهم می باشد، اظهار نمود: این قضاوت برای اپراتورها كه از قبل پرداخت كاربرانشان منتفع می شوند، بیش تر از همه اهمیت دارد و تفاوت بین اپراتوری كه به این مساله اهمیت می دهد و اپراتوری كه اهمیت نمی دهد، باید مشخص باشد و مردم در انتخابشان این را لحاظ كنند. ما ظرفیت های قانونی را به كار می گیریم اما چه بهتر كه بوسیله این فضا هم اطلاعات را به آگاهی مردم برسانیم تا مردم بتوانند تصمیم بگیرند.
وی در پاسخ به چگونگی برخورد با ارسال پیامك های مزاحم به بلك لیست، بیان كرد: برخی كاربران ارسال پیامك تبلیغاتی توسط مجموعه ای از شماره ها را در ستاره ۸۰۰ مربع مسدود كردند، اما بعضی از سایت ها رسما تبلیغ ارسال پیامك به بلك فهرست را می كردند، ما مجموعه این سایت ها را شناسایی و به دستگاه های رسیدگی كننده انتظامی و قضایی ارسال كردیم كه به این مساله رسیدگی شود و با عنایت به رسیدگی های انجام شده، آنها تغییر فاز دادند. اگر هم شكایتی شود، ما باردیگر این را در چارچوب قبلی پیش می بریم.




منبع:

1398/08/27
13:28:52
5.0 / 5
3905
تگهای خبر: ارتباطات , تبلیغات , تولید , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
IT File دانلود فایل
itfile.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دانلود فایل محفوظ است

دانلود فایل

دانلود و اشتراک گذاری فایل