به گزارش دانلود فایل شركت گوگل در پستی اعلام نمود كه از اواسط ماه اكتبر سال ۲۰۱۷ تاكنون، بالغ بر ۶ میلیون دستگاه اسپیكر هوشمند گوگل را به فروش رسانده است.
به گزارش دانلود فایل به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت theverge، از آنجائیكه سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تكنولوژی و اشیای هوشمند بود، یكی از بزرگترین رقابت ها هم میان دو شركت آمازون و گوگل بر سر اسپیكرهای هوشمند بود.
این غول تكنولوژی آمریكایی اعلام نموده است كه از نیمه ماه اكتبر سال ۲۰۱۷ تاكنون، میزان ۶. ۷۳ میلیون دستگاه از اسپیكرهای هوشمند خویش را به فروش رسانده است.
چند هفته پیش بود كه گزارش ها و آمارهای انتشار یافته حاكی از آن بود كه میزان فروش اسپیكرهای هوشمند آمازون از همتای هوشمند خود، یعنی اسپیكرهای هوشمند گوگل سبقت گرفته است. البته این آماری بود كه تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ صورت گرفته و انتشار یافته بود. اما حالا گویا ورق رقابت میان گوگل و آمازون برگشته است چراكه میزان فروش اسپیكرهای هوشمند گوگل در این فاصله زمانی كوتاه رشد بسیار زیادی كرده است.
اسپیكرهای هوشمند به كاربران این امكان را می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خویش را با دستورهای صوتی كنترل كنند به عنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار آگاه شده، تایمر و زنگ اخطار برای خود تنظیم كنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار كنند.
بسیاری از تحللیگران برآورد كرده و براین باورند كه اسپیكرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند كرد.
البته شركت گوگل آمار و جزئیات دقیق تری از اینكه مدلهای مختلف اسپیكرهای هوشمند نظیر گوگل هوم، گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماكس دقیقا چه سهمی از این میزان فروش را به خود اختصاص داده اند، به زبان نیاورده است. میزان فروش بالای گوگل و موفقیت این غول تكنولوژی می تواند تا حد بسیاری مرهون فصل تعطیلات آخر سال باشد.
تحلیلگران موسسه Canalys می گویند انتظار دارند در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶. ۳ میلیون اسپیكر هوشمند راهی بازار شود كه می توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، افزوده و همینطور ابزارهای پوشیدنی دانست.